Sunday, October 25, 2009

VORMIT


VORMIT ditubuhkan pada tahun 1991 oleh Adrian,Leo dan Simon juga dikenali sebagai original line up VORMIT.Anggota mereka sering berganti sejak itu sehinggalah sekarang.Meninggalkan Cuma Austin dan Simon sebagai Anggota asal didalam band ni.
VORMIT seperti yang diketahui membawakan genre Grindcore dengan sedikit sentuhan Death Metal dan masih mengekalkan musik sebegitu sehinggalah sekarang.
Nama VORMIT adalah cukup besar di persada musik keras Sarawak hari ini.Dan tidak keterlaluan jika Aku nyatakan bahawa VORMIT adalah band terbesar sekali dari Sarawak di masa ini!
Mereka begitu aktif sekali menghuru hara kan pentas pentas diseluruh Malaysia termasuklah di Rock The World pada tahun 2006 dulu!
VORMIT sudah cukup lama di persada muzik keras Sarawak sezaman dengan SENSELESS dan lain2 namun Cuma baru sekarang mereka berjaya membawa nama VORMIT sebagai salah sebuah band Keras yang begitu dikenali dan disegani di Malaysia.VORMIT ADALAH RAJA GRINDCORE SARAWAK DI ZAMAN INI!!

VORMIT
Norisk - Vocals
Khirman Kiprawi - Guitar
Austin Wen @ Bar - Guitar
SHY8 - Bass
Simon Cartridge – Drums

DISCOGRAPHY
1. BLOSSOM IN PUTRID Demo (1991)
2. THE GOD PROJECT Demo (1992)
3. CALENDER SADNESS EP (2002)
4. DAS CAPITAL
5. SUICIDE MOTIVES EP (2004)
6. LIFE IS YOUR ENEMY Full Length (2007) – Eastern Voice Productions

INFO
http://www.myspace.com/vormit

HEADQUATERS – Kuching

2 comments:

AJ said...

Untuk pengetahuan semua... Khriman dah bernikah dengan org sandakan.. hehehe dia kata nak call time nak buat majlis masa raya...tapi tak jadi..dia postpone tahun ni pas istri beranak.. LONG LIVE VORMIT

Sound Pecah Telinga said...

masih lagi ka?