Wednesday, November 4, 2009

VICIOUS ENTITY

VICIOUS ENTITY adalah band gabungan daripada Evilyn Incarnate,Foetal Carnage,Mantak,Demizer & Mi Scusi.Boleh dikatakan projek ‘All-star’ band dari KK la..(haha!),Mereka membawakan rentak Death Metal dibawah pengaruh Dismember,Carnage,Morbid Angel,Entombed(Lama) yang begitu kuat di dalam muzik mereka!
VICIOUS ENTITY IN ACTION!(2000)

Oleh kerana kesemua line up band ini agak sibuk dengan aktiviti band asal masing2 menyebabkan Mereka belum pernah ataupun tidak mempunyai kesempatan untuk merakamkan material mereka sendiri.Namun mereka pernah menyumbangkan sebuah lagu di dalam Kompilasi MAXIMUM DECIBEL DESASTER yang bertajuk ‘Vicious Entity’!
VICIOUS ENTITY juga begitu aktif menghentam stage2 di sekitar bandaraya KK dan kali terakhir mereka membelasah pentas adalah pada tahun 2006 dulu sebelum senyap di persada scene metal Sabah disebabkan kerana jadual yang agak ketat daripada line up2 mereka dengan band asal masing2!

Dan setelah sekian lama menyepikan diri VICIOUS ENTITY khabarnya akan bangkit semula daripada Kuburan dan akan merakamkan material sulung mereka pada bila2 masa sahaja!!!Nantikan Hentaman Death Metal asli daripada VICIOUS ENTITY!!!!!



VICIOUS ENTITY
Mie Evilyn – Drums (Evilyn Incarnate)
Irwan – Guitar (Foetal Carnage/Ex-Demizer/Psychoposer/Hellegion)
Naz – Bass (Mantak)
Pancho – Guitar (Mi Scusi/Ex-Demizer)
Adiek – Vocals (Maar/Inside/Unlight Dawn/Hellegion)


DISCOGRAPHY

One song entitled Vicious Entity in MAXIMUM DECIBEL DESASTER comp (2000)

HEADQUARTERS-Kota Kinabalu

No comments: