Friday, November 13, 2009

AZARIAL


Band yang menggelar diri mereka AZARIAL ini wujud sekitar tahun 1995 dianggotai oleh dua orang sahabat iaitu Razakh(gitar) dan Razlee(drum/vocal).
Sebelum AZARIAL mereka mereka menggunakan nama BURZUYAH sebagai moniker pada tahun 1994 dengan line up yang sama kecuali di posisi vocal iaitu Roszan. Dan hanya menukarnya kepada AZARIAL apabila Roszan menarik diri pada tahun 1995.
Semasa menggunakan nama BURZUYAH,mereka lebih berkonsepkan black/death metal dengan pengaruh dari DARK THRONE, ROTTING CHRIST, MARDUK etc dan bila menukar kepada AZARIAL, konsep mereka lebih kearah Death Metal dengan sedikit pengaruh Grind(Kira Grind/Death ah). AZARIAL pernah melahirkan sebuah Promo reh yang bertajuk ‘The Arisen’ pada tahun 1996 yang mengandugi 3 buah lagu termasuk sebuah lagu hasil ciptaan daripada Suhaimie (NEUROSIS/DEATHROBE/MANGGAS).The Arisen demo mendapat sambutan yang agak baik oleh metallers Beaufort dan Membakut ketika itu.
AZARIAL mula senyap apabila guitarist mereka Razakh berhijrah ke semenanjung Malaysia pada tahun 1997 dan ditambah lagi dengan perpindahan Razlee ke daerah Sipitang yang menyebabkan mereka sukar untuk bergerak.Line up mereka ada menubuhkan sebuah lagi band selepas AZARIAL iaitu INFECTED.
Razlee


AZARIAL

Razlee – Drum/Vokal
Razakh – Gitar

DISCOGRAPHY
THE ARISEN Promo Demo (1996)

HEADQUARTERS – Beaufort

INFO
Razlee Kassim

SMK Pangiran Omar
Peti Surat 29
89857 Sipitang
Sabah
Malaysia
razlee77@gmail.com

NOTE
Thanks to Razlee for the info!!!

No comments: