Thursday, November 5, 2009

BEGOTH

Walaupun Aku agak rapat dengan front man band ni iaitu Alex (Liquor)dan sudah lama mendengar tentang kewujudan mereka..namun terus terang Aku tidak mengetahui tentang pergerakkan mereka di arena scene bawah tanah tempatan!
Yang Aku tau mereka membawakan rentak Grind/Death Metal ala Carcass,Napalm Death dan yang sewaktu dengannya…Namun itu tidak bermakna Aku tidak memasukkan mereka di dalam blog ni!!Yang penting orang dapat tentang kewujudan BEGOTH!!!
BEGOTH adalah sebuah band Grind/Death Metal yang berasal daripada daerah Sipitang ini diasaskan oleh saudara Alex(Yang juga partner minum Aku dulu!!haha)pada tahun 1992/93 dulu.Tidak pula dapat dipastikan jika mereka ini pernah menghasilkan sebarang material Cuma sememangnya mereka agak aktif di arena scene bawah tanah Sabah pada awal 90an dulu!Mereka juga antara band yang menjadi sebutan pada ketika itu.
Sayangnya,Aku tak dapat bercerita lebih panjang tentang mereka ini kerana pengatahuan Aku tentang mereka ni amatlah cetek sekali!Lex!!Kalau ko baca ni call Aku!!Kita duduk di Evergreen story2 sikit sambil pekena Heneiken!!!haha…LONG LIVE BEGOTH!!!

BEGOTH
Nama2 line up mereka Aku tidak tau kecuali Alex(Hehe..)Nantilah dapat jumpa orang tua tu Aku tanya then masukkan kat sini!


HEADQUARTERS - Sipitang

4 comments:

AJ said...

gitaris org tebobon, menggatal kerja SFI

Sound Pecah Telinga said...

kalau ko pakai seluar c alex dlm gambar ni sekarang...konpom kana ingat hip hop....ataupun...errrr....senteng.....hehehehe

bloodcough said...

gitaris dia geng aku 2.

Joe said...

AWAS!kemunculan BEGOAT gig 15th anniversary the twin towering inferno productions 6 Nov 2010 nnt! - JOE,TTTIP.Segala info & news psl ni sila ke fcebook 'The Twin Towering Inferno Productions'...tq