Wednesday, January 6, 2010

KILATUS

Rasanya sebagai Mat Metal di Negeri di bawah bayu ni sudah pastinya akan mengetahui tentang band ini atau sekurang kurangnya pernah mendengar nama KILATUS!

Band Black Metal yang berasal daripada Sandakan ini sememangnya boleh dinobatkan diantara band Black Metal ‘terkejam’ dari Sabah.

KILATUS ditubuhkan tidak silap Aku pada tahun 1998 di tanah Sandakan(Yang juga dikenali sebagai ‘kubu Black Metal’ terkuat di Sabah pada lewat 90an dan awal millennium dulu!)


Setakat ini KILATUS sudah pun memuntahkan 5 buah rilisan dan yang terbaru sekali adalah sebuah split cd-r bersama band Black Metal German iaitu INFERNAL RITES di bawah naungan sebuah label daripada pantai timur semenanjung Malaysia iaitu KULT666 PRODUCTIONS pada tahun 2009!

KILATUS juga adalah band yang sentiasa akan mendapat sambutan apabila mereka menghancurkan stage di sekitar Negeri di bawah Bayu ini dan juga salah sebuah band yang mempunyai ‘peranan penting’ di dalam circle Sandakan War Demon selain BARBALANS.

Agak lama juga mereka tidak beraksi diatas pentas namun pada 30 Januari 2010 ini mereka akhirnya kembali untuk menghuru harakan stage di Kota Kinabalu!!!


KILATUS

Don Sukman – Vox

Azrael Barbarity – Guitar

Eireid Modiac – Bass

MaXXXul (BARBALANS) – Guitar (Sessionist)


DISCOGRAPHY

Silence in the Nigth wind Promo Demo tape (1998)

Nakadnas Kult (Split tape with MORTUARY ANCESTOR) (1999)

Thy Light After several thunder Demo Tape/CD-R (2002)

Christrapping Warmageddon (Split with WAR 666) (2006)

War from my master Satan (Split cd-r with INFERNAL RITES) (2009)-Kult666 Productions-


HEADQUARTERSSandakan


INFO

http://www.myspace.com/kilatus

1 comment:

Shah Blogger Profile Test said...

matai !! .. Aku dulu suka juga dorg ni. Rupanya2 saudara aku dorg si Eight, Ngan Najib n Dyon tu. Haha apa2 metal never dia. kim salam ngan dorg kalo ada jumpa.

-boy KL