Wednesday, January 6, 2010

AKAGRISH

AKAGRISH adalah sebuah band Death Metal baru yang begitu berpontensi sekali berasal daripada Kota Kinabalu.Aku Cuma mula dengar mengenai mereka disekitar tahun 2001 atau 2002,Namun menurut Vocalist Mereka iaitu Jamil bahawa AKAGRISH sudah ditubuhkan sejak tahun 1998 lalu semasa mereka dibangku persekolahan lagi.

Ada beberapa cerita yang Aku pernah dengar mengenai idea tentang nama band ini namun ianya tidak dapat dipastikan sama ada betul atau tidak iaitu nama band ini adalah kabungan daripada ayat AKAR dan GRISH then jadilah AKAGRISH!!..hehe..Namun SEKALI LAGI Aku nyatakan Aku tidak dapat pastikan bahawa cerita ini betul ataupun tidak dan YANG PALING BAGUS sekali kamu bertanya sendiri dengan pihak AKAGRISH!!

AKAGRISH membedal Irama Death Metal ala Tampa sound dan sememangnya selepas mendengar lagu mereka,AKAGRISH begitu kuat sekali dipengaruhi oleh DEICIDE!!!Jika sebut pasal originaliti memang ‘berat’ sedikit namun siapa peduli pasal semua tu kalau muzik dorang MEMBUNUH!!!!!!Dan Aku memang tidak!!!!

AKAGRISH begitu aktif juga membelasah pentas2 di sekitar Kota Kinabalu namun sayangnya mereka sehingga kini belum pernah lagi melahirkan material sendiri kecuali sebuah lagu yang dirakamkan khas untuk kompilasi MAXIMUM DECIBEL DESASTER pada tahun 2001 yang bertajuk ‘Live leave us’.

Aku kurang pasti mengenai mereka sekarang namun baru baru ini ada terdengar cerita yang mereka akan merakamkan keluaran sulung mereka dan sedang mengumpul material untuk itu..So sama sama kita tunggu Hentaman Death Metal daripada AKAGRISH!!!!!!!


AKAGRISH

Jamil-Bass/Vox

Pawa-Guitar

Pijal-Drum

Azmi-Drum


DISCOGRAPHY

One song entitle Live leave us for MAXIMUM DECIBEL DESASTER compilation in 2002


HEADQUATERSKota Kinabalu

No comments: